Pippi på koloni

Med vår kampanj Pippi på koloni (#pippipåkoloni) berättar vi vilken roll koloniträdgårdar spelar för den biologiska mångfalden i staden. Genom #pippipåkoloni vill vi lyfta fram alla kolonisters arbete med att skapa levande gröna miljöer, värna om existerande koloni- och odlingslottsområden samt verka för att nya områden skapas. Haka på kampanjen, måla holkar och märk dem med kampanjens haschtag #pippipåkoloni. Sätt upp fågelholken på din lott, eller någonstans i staden där du tycker den behövs. Det fungerarar lika bra med insektshotell, fjärilsholkar, fladdermusbon etcetera.

Gör såhär:

• Bygg eller köp en holk
  • Måla eller dekorera den
  • Tagga den synligt med #pippipåkoloni
  • Ta ett foto
  • Lägg upp bilden på sociala media som Facebook och Instagram, skriv #pippipåkoloni
    Genom att du taggar den är bilden med i flödet #pippipåkoloni. Söker man sedan på det kommer alla bilder taggade med #pippipåkoloni upp i ditt bildflöde på till exempel Facebook.

Utmana dina grannkolonister eller föreningar i samma stad eller runt om i landet att göra detsamma. Har du frågor? Mejla kansli@koloni.org eller ring 08/556 930 80
Informationen finns också på förbundets hemsida www.koloni.org

Ladda ner pdf här