Vi har nåtts av beskedet att Koloniträdgårdsförbundets och Fritidsodlingens riksorganisation, FORs mångårige medarbetare Göran Svanfeldt har avlidit. Göran var under många år ordförande i FOR, som han också var initiativtagare till. Han medverkade i Programmet för odlad mångfald, POM, och var en av de drivande bakom Elitplantstationens tillkomst. Göran skrev regelbundet i tidningen Koloniträdgården och delade frikostigt med sig av sin gedigna odlingskunskap. Görans insats för odlingssverige saknar motstycke. 2006 tilldelades han Kungliga patriotiska sällskapets medalj för sitt arbete, 2015 tilldelades han Guldärtan, som delas ut av Länsstyrelserna i samarbete med POM. Göran var också kolonist i Uppsala och ordförande i Ekebyodlarna. Han var en stor inspiratör för många och vi kommer att sakna honom. Vännerna på Koloniträdgårdsförbundet.