Alla som är kolonister i en av förbundets medlemsföreningar har möjlighet att dra nytta av ett antal medlemsrabatter. Använd rabattkoden som står på medlemssidorna i senaste numret av Koloniträdgården. Hittar du inte rabattkoden, kontakta förbundskansliet.

Ojop Garden
Ojop Garden säljer kantjärn och andra stålprodukter för trädgårdsbruk. De ger 15 procent rabatt. Beställ via www.ojopgarden.se. Vid beställningar på > 100 kantjärn, mejla direkt till valentina.veselinovic@ojopsweden.se så erhålls rabatt även på frakten. Företaget finns i Eskilstuna och går att bjuda in så att de kommer och visar upp sina produkter, t ex på en städdag. Kontakta då Valentina Veselinovic.

Impecta
 Impecta Fröhandel ger 10 procent rabatt vid köp av fröer via nätet, www.impecta.se.

Klostra
Klostra ger 10 procent rabatt på plantor, lök, knölar, rot och fröer till alla enskilda kolonister i förbundets medlemsföreningar. På www.klostra.se finns en mängd olika plantor (grönsaker, kryddväxter, bär, blommor), sättlök, potatis, sparris, jordärtsskocka, dahlior och fröer att välja på.

Färg från Flügger
Hos Flügger får du 20 procent rabatt på all färg i deras centralägda butiker. Dessutom får du 10 procent på tillbehör och 10-20 procent rabatt på tapeter beroende på märke. Innan köp, tala om att du är kolonist och uppge rabattnumret som finns i senaste numret av Koloniträdgården, då ser deras system till att du får alla rabatter som du är berättigad till.

Soldrivna luftvärmefläktar från Solar Venti
Solar Venti säljer soldrivna ventilations- och värmesystem som kan hålla fukt och ge värme både i kolonistugor och även föreningshus. Som kolonist får du 10 procent rabatt på alla Solar Ventis produkter. Föreningar som vill köpa produkter till föreningshus får 20 procent i rabatt. Samtidiga köp av 5-9 produkter får även 50 procent i rabatt på fraktkostnaden. Vid beställningar på 10 produkter eller fler är frakten gratis. Uppge föreningsnamn och nummer samt lottnummer vid köptillfället (framgår på baksidan av Koloniträdgården i adressfältet, högst uppe till höger). Närmaste återförsäljare av Solar Venti hittar du på www.solarventi.se.

Folksam
Folksam ger 10 procent rabatt på sina fritidshusförsäkringar hos Folksam. Uppge din förenings namn och att föreningen är medlem i förbundet vid beställning.

Preem
Preem ger 30 öre rabatt/liter på bensin och diesel i både bemannande och obemannade stationer om man skaffar Preemkort och använder det vid betalning. Kortet är gratis. Ansök genom pdfblankett som du laddar ner här.