Alla som är kolonister i en förbundets medlemsföreningar har möjlighet att dra nytta av ett antal medlemsrabatter.

Fröer hos Impecta
10 procent rabatt vid köp av fröer från Impecta Fröhandel via nätet, www.impecta.se. Använd rabattkoden som står på medlemssidorna i senaste numret av Koloniträdgården och det Förbundscirkulär som går ut till ordföranden. På Impectas hemsida hittar du rutan där du ska ange koden om du går till kassan, tittar i den grå rutan till höger och hittar rubriken Presentkort/rabattkod och klickar på den lilla pilen.

Plantor, frö och knölar hos Klostra
Klostra ger 10 procent rabatt på plantor, lök, knölar, rot och fröer under 2016 till alla enskilda kolonister i förbundets medlemsföreningar. På www.klostra.se finns en mängd olika plantor (grönsaker, kryddväxter, bär, blommor), sättlök, potatis, sparris, jordärtsskocka, dahlior och fröer att välja på. Ange rabattkoden koloni2017 för att erhålla rabatten.

Färg från Flügger
Hos Flügger får du 20 procent rabatt på all färg i deras centralägda butiker. Dessutom får du 10 procent på tillbehör och 10-20 procent rabatt på tapeter beroende på märke. Innan köp, tala om att du är kolonist och uppge rabattnumret som finns i senaste numret av Koloniträdgården. Då ser deras system till att du får alla rabatter som du är berättigad till.

Soldrivna luftvärmefläktar från Solar Venti
Solar Venti säljer soldrivna ventilations- och värmesystem som kan hålla fukt och ge värme både i kolonistugor och även föreningshus. Som kolonist får du 10 procent rabatt på alla Solar Ventis produkter. Föreningar som vill köpa produkter till föreningshus fårn 20 procent i rabatt. Samtidiga köp av 5-9 produkter får även 50 procent i rabatt på fraktkostnaden. Vid beställningar på 10 produkter eller fler är frakten gratis. Uppge föreningsnamn och nummer samt lottnummer vid köptillfället (framgår t ex på baksidan av Koloniträdgården, högst uppe till höger). Närmaste återförsäljare av Solar Venti hittar du på www.solarventi.se.

Preem
Preem ger 35 öre rabatt/litern till Koloniträdgårdsförbundets medlemmar på både bensin och diesel om man skaffar Preemkort och använder det vid betalning. Kortet är gratis. Ansök genom pdfblankett som du laddar ner här.