Tanto Norra

Medlem i Koloniträdgårdsförbundet blir du genom att din koloniträdgårds- eller odlingslottsförening är medlem i förbundet. Tyvärr kan man inte vara enskild medlem i förbundet. Däremot kan du prenumerera på vår tidning Koloniträdgården och genom det få information om förbundets arbete det senaste i kolonivärlden.

Hör gärna av dig till oss om du vill veta hur din förening blir medlemmar hos oss. Mejla din fråga till kansli@koloni.org eller ring: 08-556 930 80.

Medlemsförmåner
Som medlem i en förening ansluten till Koloniträdgårdsförbundet har du tillgång till rådgivning i odlingsfrågor, fyra nummer av vår tidning Koloniträdgården, faktaserien Lätt om odling och mycket mer.

Medlemsföreningar får stöd bland annat i juridiska spörsmål som rör arrendefrågor, stadgefrågor, föreningsteknik och liknande samt hjälp med studieverksamhet.

Koloniträdgårdsförbundet har också en Miljödiplomering som medlemsföreningar kan ansluta sig till.

Övriga förmåner för medlemsföreningarna är en föreningsförsäkring som ingår i medlemsavgiften samt goda lånemöjligheter för föreningens byggnader och anläggningar.

Förbundskansliet tillhandahåller även administrativa tjänster till självkostnadspris.
Ladda ner broschyr om medlemskap här