Förmåner

Medlemsförmåner & rabatter

Rabatterbjudanden

Färg hos Flügger
Flügger erbjuder 20% rabatt på färg, 10 – 20% på tapeter, samt 10% på tillbehör. Gäller i alla Flüggerbutiker. Titta i Koloniträdgården, kontakta styrelse eller förbundskansli för rabattkod.

Fritidshusförsäkring hos Folksam
Kolonister i förbundets medlemsföreningar får 10% rabatt på fritidshusförsäkringar hos Folksam. Uppge din förenings namn och att föreningen är medlem i Koloniträdgårds­förbundet, vid beställning.

Rabatt hos grdn.tech
grdn.tech säljer smarta trädgårdsstål, odlingslådor, driv-/planteringsbänkar och erbjuder 10% rabatt på hela sortimentet. Beställning görs på grdn.tech. Titta i Koloniträdgården, kontakta styrelse eller förbundskansli för rabattkod.

Frörabatt hos Impecta
Impecta erbjuder 10% rabatt vid köp av fröer via impecta.se. Titta i Koloniträdgården,  kontakta styrelse eller förbundskansli för rabattkod.Koden gäller inte vid mässor eller vid köp av odlingstillbehör.

Plantor hos Klostra
Klostra ger 10% rabatt på plantor, lök, knölar, rötter och fröer. Kan ej kombineras med andra rabatter och specialpriser. Gäller endast beställningar via klostra.se. Titta i Koloniträdgården, kontakta styrelse eller förbundskansli för rabattkod.

Guldkannan Towa
Vi firar 10 år och ger 10 % rabatt vid köp av Guldkannan Towa © – en kombinerad potta och vattenkanna för värdefull växtnäring och ekologiskt kretslopp i vardagen. Beställ genom att swisha 675 till 123 231 3369 och ange koden som du hittar i tidningen Koloniträdgården. Uppge namn, adress, telefonnummer och mejladress. eller betala via bankgiro: 460-9194. Läs mer om klimatarbete på www.guldkannan.se. Erbjudandet gäller t o m juni 2020.

Bokerbjudande hos Volante Bokhandel

Dave Goulsons böcker är den perfekta sommarläsningen om du vill lära dig mer om bin, humlor och det rika djurlivet i trädgården. Som medlem i Koloniträdgårdförbundet får du 20% på hans böcker:

• Den vilda trädgården
  • Den stora humleresan
  • Galen i humlor
  • Galen i insekter

Använd koden ”bivän” när du beställer via bokhandeln Volante https://volanteshop.com/bok/den-vilda-tradgarden/

Erbjudandet gäller till och med 31 augusti. OBS: 39 kr i frakt tillkommer

Rabattkoder samt information om hur du beställer hittar du i tidningen Koloniträdgården. Ladda ner en lista i pdf över vilka firmor som omfattas av rabatten.