Nordiska Trädgårdar 2021

Tack alla ni som hälsade på i vår monter under mässan! Vi kommer att lägga upp några av cafésamtalen här, så att de går att se i efterhand.

Och passa på att titta klippet med Årets Koloniträdgårdsfrämjare – Kari Larsen och Britta Gussander. Stort grattis!!!

Cafésamtal

Blått pigment från gröna blad. Katja Jassey, kolonist i Pungpinan, berättar om indigo och andra färger hon odlar på lotten och hur enkelt du kan göra egen tusch av blommor.

I vår monter hade vi digitala cafésamtal under hela mässan. Programmet, fyllt med guldkorn, finner du här:

Här finns caféprogrammet som pdf

Besök oss – Koloniträdgårdsförbundet kommer att finnas på plats med en digital monter fylld med spännande möten, kunskap, tips och inspiration.

Den digitala mässan består av två delar, en som är gratis och en som du betalar för.

Mässan öppnar på torsdagen den 25 mars med en sändning, Trädgårdsmorgon, som pågår mellan kl. 10.00 och ca 12.30, med inslag av allt möjligt som händer under dagen – odlingstips, prisutdelningar etc.  Det blir sändning även på fredagen, samma tider.

100 föredrag för en dryg hundring

Under Nordiska Trädgårdar 25-28 mars kan man se cirka 100 föredrag. Många av föredragshållarna är knutna till någon av FOR-föreningarna och mycket kunniga i sitt ämne. Föredragen kan ses från den 25:e mars och 30 dagar framåt, sista dagen för biljettköp är 4 april. Länk till biljettköp och program.
Bland ämnena finns: snödroppar, ormbunkar, dahlior, Odla utan spade (No-dig gardering) E-plantor, beskärning, att anlägga damm, vildare trädgård, grodvänlig trädgård, ätbar trädgård, historia kring kål och pepparrot, magiska växter, svarthuvad snigel och andra skadegörare, täckodling, kompostering, ta hand om regnvatten…. alltså galet många ämnen och teman… gå in och kika 🙂

Att besöka oss och andra utställare kommer att vara kostnadsfritt, likaså att titta på mässans sändningar. Att få tillgång till de ca 100 föredragen under 11 dagar totalt, när du vill på dygnet, kommer att kosta 110 kronor med rabattkoden som finns i detta nummer av Koloniträdgården. (160 kronor är ordinarie pris.) Använd rabattkoden när du registrerar dig.

Själva mässan och information om föredrag och utställare hittar du på Nordiska trädgårdar.

Varmt Välkomna!